פורסם במקור ב- NRG

בניגוד לדעה הרווחת שאסור לפטר אישה בהיריון, מסתבר שהתלונות של נשים בהיריון שפוטרו רק עולות בשנים האחרונות. מעסיקים רבים שאינם ששים לשלם לאישה שילדה את זכויותיה, מנסים למצוא פרצות שונות בחוק ואף לעתים מפטרים אישה זמן קצר לאחר שהודיעה על הריונה מבלי לקבל אישור ממשרד התמ"ת.

בשנים 2010-2011, הייתה עליה של קרוב ל- 60% בתלונות על אפליה או פיטורין על רקע היריון. נציבת שוויון הזדמנויות לעבודה במשרד התמ"ת, עו"ד ציונה קניג-יאיר הסבירה שריבוי המקרים מאוד מדאיג. המעסיקים חייבים להבין שכשנשים נכנסות להיריון הן לא מפסיקות להיות עובדות טובות ומסורות.

מעסיקים רבים חוששים מירידה באיכות העבודה של נשים הרות או אמהות טריות, בעיקר בשל היעדרויות לצורך בדיקות, מעקבים או טיפול בתינוק. החשש הזה מביא אותם לנקוט באמצעים לא כשרים על מנת להיפטר מהעובדת.

ישנם מעסיקים המתחילים להקפיד על קוצו של יו"ד, ישנם כאלה הנוזפים על ירידה במכירות (גם אם לא קיימת) וישנם כאלה השולחים סדרת מיילים אנונימיים על תלונות נגד העובדת או עבודה לא תקינה. כל זה נעשה כדי "להכין את הקרקע" לפיטורי העובדת.

עו"ד שרון טייץ המתמחה בדיני עבודה אומרת שגם נשים בהיריון שהועסקו פחות מחצי שנה במקום עבודתן ופוטרו על רקע ההיריון, עדיין יכולות להגיש תביעה נגד המעסיק, מאחר שחוק שוויון הזדמנויות בעבודה קובע איסור חמור על אפליית עובדת בשל הריונה.