שתף קטע נבחר

פיטרו עובדת בהריון - ויפצו ב-120 אלף שקל

עובדת פוטרה מחברת פרופורציה לאחר שהודיעה על הריונה. בית הדין לעבודה פסק לה פיצוי כספי גבוה בשל פיטורים בניגוד לחוק

חברת פרופורציה פי-אם תפצה את אחת מהעובדות שלה בכ-120 אלף שקל, זאת בעקבות פיטוריה לאחר שהודיעה למעבידיה על הריונה. כך פסק בית הדין לעבודה בתל אביב בשבוע שעבר.

 

 

חברת פרופורציה פי אם מפעילה רשת מרכזים להכוונת טיפולים רפואיים שונים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי לייזר ועוד. בתביעה, שהוגשה על ידי עורכת הדין שרון טייץ, נטען כי העובדת, עורכת דין בהכשרתה, החלה בעבודתה בחברה ב-6 ביולי 2006 בתפקיד רכזת שירות וייעוץ משפטי.

 

עוד נטען, כי כי התובעת עבדה אצל הנתבעת במשך כשישה חודשים עד לפיטוריה, שהתרחשו לטענתה סמוך לאחר הודעתה על היותה בהריון. בחברת פרופורציה הכחישו את הטענות וטענו כי העובדת פוטרה עקב אי התאמתה לתפקיד.

 

ההצעה: תהיי מוקדנית

מפרטי התביעה עולה כי ב-15 בדצמבר 2009 הודיעה התובעת למנהלת משאבי אנוש והממונה הישירה עליה על הריונה. חמישה ימים לאחר מכן, ב-20 בדצמבר, פנתה מנהלת משאבי האנוש לעובדת והודיעה לה כי החברה מעוניינת לסיים את העסקתה. לעובדת הוצע לעבור לתפקיד מוקדנית במוקד הטלפוני אך בתום מו"מ בין הצדדים סירבה האישה לקבל את התפקיד.

 

שלושה ימים לאחר מכן נמסר לתובעת מכתב פיטורים, שנשא את התאריך ה-20 בחודש. במכתב צוין כי "הרינו להודיעך על הפסקת עבודתך בחברה. סיום עבודתך יכנס לתוקפו החל מתאריך 5 בינואר 2010. תקופת עבודתך בחברה הינה מיום 6 ביולי 2009 ועד ליום 5 בינואר 2010 אנו מאחלים לך הצלחה בהמשך דרכך".

 

העובדת ביקשה לשמור את עבודתה עד לתאריך 6 בינואר, במלאות 6 חודשים להעסקתה - במטרה לקבל חסינות מפני פיטורים (החוק אוסר לפטר עובדת בהריון שעובדת במקום העבודה חצי שנה). אולם ב-31 בדצמבר קיבלה התובעת מכתב פיטורים נוסף, בו צוין כי החברה מוותרת על ההודעה המוקדמת בפעול וכי הפסקת העבודה נכנסת לתוקף מיום זה, ה-31ב דצמבר.

 

השופטת רוית צדיק, קיבלה את התביעה בחלקה ופסקה כי יש לפצות את התובעת בגין פיטורים בניגוד להוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה וחוק עבודת נשים. "בהתחשב במכלול הנסיבות ושעה שהשיקול אשר הוביל לסיום עבודת התובעת יסודו בהריונה; בהעדר הוכחה כי בזמן אמת וטרם הודעת ההיריון שקלה הנתבעת את הפסקת עבודתה; לאור תקופת העסקת התובעת אשר הסתיימה סמוך לפני שישה חודשי העסקה, אנו קובעים כי בנסיבות מקרה זה על הנתבעת לשלם לתובעת פיצוי".

 

השופטת פסקה כי על הנתבעת לשלם לתובעת תוך 30 יום מיום קבלת פסק הדין ואפשרה לצדדים זכות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, תוך 30 יום מיום קבלתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים