מעביד – יש לך עובד שעושה צרות? גורם ויכוחים? אינו מסתדר עם עמיתיו לצוות ויוצר בעיות חברתיות? מהיום קבע בית הדין לעבודה בפסק דין תקדימי – גם זו עילה מוצדקת לפיטוריו!

כל בעל עסק יודע – קליטת עובדים היא משימה קשה ביותר ושמירה על מארג אנושי הומוגני ומאוזן יכולה להיות משימה לא פשוטה, אז מה קורה כשיש עובד אחד שבשל יחסי האנוש הגרועים שלו מפר את שלוות סביבת העבודה וגורר עובדים אחרים לתחושות לא נעימות?

מהיום – אפשר לפטר עובד בגין עילה זו!

בית הדין האזורי לעבודה קבע בפסק דין תקדימי כי יחסי אנוש לקויים ומריבות בעבודה יכולים להצביע על "תפקוד לקוי" של העובד ומהווים עילה לפיטוריו.

תביעתה של רופאת שיניים בקופת חולים כללית בגין פיטורים שלא כדין – נדחתה. התובעת ביקשה לחזור לעבודתה וטענה כי פוטרה משירותי בריאות כללית שלא כדין.

השופטת הדס יהלום ציינה בפסק הדין כי לאור העדויות שהובאו בפני בית הדין הרי שמקצועיותה של התובעת לא היתה בעייתית ולא היוותה כל שיקול במכלול השיקולים לסיים את עבודתה – אולם, העדויות מטעם עמיתיה לעבודה וסייעות שעבדו לצד התובעת היו כה קיצוניות עד כי נטען כי התובעת נהגה להתווכח עם הסייעות מול המטופלים, ייעצה למטופלים "לברוח מהטיפול", לא קיבלה מרות ולא עמדה בנהלי המרפאה, והתנהגותה כללה הערות בוטות בגנותם של אנשים מקצוע אחרים והממונים עליה בפומבי.

עדי הנתבעת העידו כי יחסי העבודה עם התובעת היו עכורים ביותר, מלאי מריבות וחיכוכים, תלונות ממטופלים שאינם מוכנים להיות מופנים אליה ועוד…

לאור עדויות אלו, קבעה כב' השופטת יהלום כי תפקוד לקוי אינו רק מקצועי וכי ייתכן שיהיה תפקוד לקוי במערך יחסי העבודה שמביא למצב בו לא ניתן להמשיך ביחסי עבודה תקינים לאור התנהלותו של עובד מסוים.

השופטת קבעה כי נוצרה מערכת יחסים עכורה במיוחד בין התובעת לכל יתר אנשי הצוות והמרפאה והדבר מהווה סיבה מוצדקת לפיטורי התובעת מעבודתה, ועל כן במקרה הנדון אין להשיב את התובעת לעבודה!