תחום דיני העבודה בישראל הוא אחד התחומים שעברו כברת דרך ארוכה מאד בעשור האחרון.

במסגרת זו ישנם תתי תחומים רבים במסגרת דיני העבודה וחשוב מאד לבחור עורך דין דיני עבודה מומלץ שהינו מומחה בתחום הבעיה שלך בעבודה, בכדי שתוכל לקבל את הייעוץ או הייצוג הטוב ביותר.

הכלל הראשון כאשר בוחרים עורך דין דיני עבודה מומלץ הוא פשוט- לקבל המלצות.

ממי לקבל המלצה אתם שואלים? מחברים, ממכרים שאותו עורך דין דיני עבודה מומלץ ייצג אותם או עזר להם, עמיתים לעבודה, בני משפחה וכד'.

עו"ד דיני עבודה שרון טייץ

עו"ד דיני עבודה שרון טייץ

 

מהם התחומים בהם יכול לעסוק עורך דין דיני עבודה מומלץ?

כל תחום דיני העבודה הוא התמחות ספציפית, אבל יש עורכי דין שמתמחים בנישות ספציפיות בתוך דיני העבודה.

ישנם עורך דין דיני עבודה מומלץ שעורכים חוזים והסכמי עבודה, מניות ואופציות והם מומחים לניסוח ההסכם והגנה על זכויות הצדדים.

לעומת זאת, אם אתה רוצה לפתוח תביעה כנגד המעסיק שלך בבית הדין לעבודה אתה צריך עורך דין דיני עבודה מומלץ המומחה בליטיגציה- כלומר בהופעה בבתי המשפט.

במקרה כזה יהיה לעורך דין דיני עבודה מומלץ ניסיון רב והיכרות עם ההליך המשפטי וכל הליכי הביניים וגם עם המערכת המשפטית- וכך הוא יוכל לייצג אותך בבית המשפט בצורה מיטבית.

מצד שני אם לחוזה או הסכם אתה נדרש- כדאי שתבחר עורך דין דיני עבודה מומלץ המומחה לניסוח חוזים והסכמים.

זוהי רק דוגמה אחת על תחומי ההתמחות של עורך דין דיני עבודה מומלץ, ישנם היבטים נוספים רבים לדוגמה, יש התמחות בהליכים פליליים בבית הדין לעבודה ויש התמחות בהליכים אזרחיים, וכדאי ומומלץ לערוך פגישת ייעוץ על מנת לוודא מה אתם צריכים.

אין ספק בחירת עורך דין דיני עבודה מומלץ היא תהליך שיכול לקחת מספר ימים ואף שבועות (אם העניין המשפטי אינו דחוף), אולם קחו בחשבון שבדרך כלל הליכים משפטיים נמשכים שנים ולכן כדאי שתהיה לכם שפה משותפת עם עורך דין דיני עבודה מומלץ שבחרתם בסופו של דבר לייצג אתכם- חשוב מאד!

  • עורך דין דיני עבודה מומלץ- מה צריך לדעת?

    • תחום דיני העבודה הוא תחום ייחודי ולכן כדי לברר באילו מקרים טיפל עורך דין דיני עבודה מומלץ ולוודא שהבעיה שלכם היא בתחום דומה.
    • כדאי ורצוי לחפש באינטרנט, שכן כיום לקוחות רבים ממליצים או לא ממליצים על בעלי מקצוע ובנוסף, פסקי דין מפורסמים באינטרנט ותוכלו לראות מקרים בהם עסק עורך דין דיני עבודה מומלץ אליו פניתם.
    • כל עורך דין דיני עבודה מומלץ יציג לכם הסכם שכר טרחה וייפוי כוח- כדאי לקרוא את ההסכם, להעיר הערות או לשאול שאלות שאינן ברורות ורק אז לחתום ולהתקדם!
    • למה נדרש ייפוי כוח? בכדי שעורך דין דיני עבודה מומלץ יפנה מטעמכם אל צד שלישי הוא חייב לקבל את ההסכמה שלכם שהוא בעצם "יפנה, ידבר או יכתוב" בשמכם – לכן חובה לחתום לעורך הדין ייפוי כוח טרם תחילת הטיפול במקרה.
    • האם ניתן לבטל את ייפוי הכוח? בוודאי בכל מקרה בו תתחרטו או תרצו להפסיק את הטיפול על ידי עורך דין דיני עבודה מומלץ הודעה שלכם בכתב אליו תבטל את ייפוי הכוח שלו.

באיזה תחומים עורך דין דיני עבודה מומלץ עוסק?

עורך דין דיני עבודה מומלץ – כללים לעבודה והתנהלות תקינה מול עורך הדין

  1. לא להתבייש לשאול- אתם אינכם עורכי דין ומה שברור אולי לעורך דין דיני עבודה מומלץ בשפה משפטית אינו ברור לכם.
  2. מצד שני- אי אפשר כך פתאום להתקשר לעורך הדין מתי שבא לכם, כדאי ונהוג לתאם מול עורכי דין פגישות או שיחות מראש באמצעות הודעה או מייל – כך תוכלו לוודא ששניכם פיניתם זמן לדיון בעניין.
  3. יש לקחת בחשבון – עורך דין דיני עבודה מומלץ ששכרת הוא לא רק שלך!, עורך דין דיני עבודה מומלץ דווקא, בוודאי שיטפל במספר לקוחות בו זמנית ועל כן לא כל המסמכים וכל המידע מצוי בראשו מיד כשאתה מתקשר- וגם בשל כך כדאי לתאם שיחה מראש.
  4. אם עורך הדין אינו עונה על ציפיותיכם- תוכלו להחליף ייצוג בעורך דין דיני עבודה מומלץ אחר שתבחרו ואל תשכחו לבקש מעורך הדין שימסור הודעה מתאימה לבית המשפט על מנת שכל ההודעות יעבור מאותו הרגע לעורך הדין החלופי שבחרתם.
  5. האם עורך דין דיני עבודה מומלץ יכול גם להפסיק לייצג אותי? לעורכי דין יש את הזכות להפסיק לייצג לקוח במקרים מסוימים והם מודיעים על כך לבית המשפט ומבקשים את אישור בית המשפט. בדרך כלל עורך דין דיני עבודה מומלץ יבקש להפסיק לייצג אותך אם יש ביניכם חילוקי דעות ואינך מסכים לעמדתו המקצועית, אם לא שילמת את שכר הטרחה שנקבע, אם אינך משתף פעולה או אם יש לו בעיה אתית שמונעת ממנו את המשך הייצוג, בכל מקרה בית המשפט הוא שיאשר את הפסקת הייצוג.
  6. לא לשכוח!!! תקשורת בינך לבין עורך דין דיני עבודה מומלץ היא חיונית להליך תקין. לכן עם ההתקשרות ועם בחירת עורך דין, בתחילת התהליך אני ממליצה לבקש מעורך דין דיני עבודה מומלץ כי ישלח אליכם כל מכתב או כל הודעה שהגיעה מהצד השני או נשלחה על ידו.
  7. לצד זאת אני נוהגת במשרד עורך דין דיני עבודה מומלץ שלי, לפרט באמצעות מספר מילים הסבר קצר ללקוח, אם תבקשו מעורך הדין שלכם לנהוג כך מההתחלה- תהיו מעורבים יותר בהליך וחוששים פחות.

דוגמה למייל כזה שאנו שולחים ללקוחות המשרד במשרדנו עורך דין דיני עבודה מומלץ

שלום רב צהרים טובים,

מצ"ב למייל זה תצהיר גילוי המסמכים של הצד השני.

אני רוצה להסביר כי זהו חלק מההליך לפני שנגיע למועד הדיון הבא.

במסגרת גילוי המסמכים- הצד השני יציג כל מסמך שיש בידו, אנו נציג כל מסמך שיש בידינו ואנו חושבים שהוא רלבנטי- זהו הליך הגילוי הכללי.

אח"כ ניתן לבקש מהצד השני בקשות למסמכים מיוחדים שאתה חושב שעשויים להועיל לנו בתביעה, והם יכולים כמובן לבקש מאיתנו מסמכים.

לכן, לאור ההסבר אני מבקשת 2 דברים:

  1. תעביר אלינו בבקשה את כל המסמכים שיש אצלך בנוגע לתביעה ואתה רוצה לעשות בהם שימוש, מייל תכתובות, תעודות הוקרה, הודעת וואטאסאפ- כל מידע שהוא, ואנו נבחן מה כדאי לגלות ונכין עבורך תצהיר לחתימה.
  2. מהצד השני, אבקש שתחשוב אפם יש איזשהוא מסמך שנמצא אצל הצד השני ויכול לעזור לנו בתביעה למשל, התיק האישי שלך, תעודות הוקרה, דוח שעות העבודה שלך וכיוצ"ב..

לאחר מיפוי כל החומר נתאם פגישה.

איך להתנהל מול עורך דין עבודה מומלץ?

לסיכום – בחרת עורך דין דיני עבודה מומלץ עבורך- ניתן לצאת לדרך!

כפי שניתן לראות- התקשורת מול עורך הדין היא קריטית להצלחה של התהליך, וככל שבחרת עורך דין דיני עבודה מומלץ שמומחה בתחום אתה תזכה לייצוג ראוי ומקצועי.

נא לזכור- עורך דין דיני עבודה מומלץ הוא עורך דין בסופו של יום, התיק הוא שלך! ואתה בתור לקוח חייב להיות מעורב ופעיל בכדי להצליח.

שיהיה בהצלחה.